یزدفردا :هادی غفاری فردا مهمان ستاد انتخاباتی مهدی کروبی استان یزد خواهد بود .

محمد مهدی شرافت در گفتگو با خبرنگاریزدفردا ضمن تائید خبر فوق  افزود :حجت الاسلام والمسلمین هادی غفاری یکی از مبارزین و انقلابیون  معروف ایران فردا مهمان استان یزد  خواهد بود .

وی در ادامه ضمن تشریح برنامه سفر هادی غفاری افزود :حجت الاسلام والمسلمین هادی غفاری فردا ظهر وارد یزدخواهد شد وپس از دیدار با علما و روحانیون استان  به شهرستان طبس جهت دیدار با مردم و شرکت در مراسم ایام فاطمیه سفر خواهد کرد .

شرافت با اشاره به شخصیت سیاسی هادی غفاری افزود :حضور افرادی همچون حجت الاسلام هادی غفاری در استان در ایام فاطمیه وهمچنین ایام انتخابات ریاست جمهوری  را مغتنم شمرده و امیدواریم جوانان و نسل سومی های انقلاب بتوانند با دیدار رودر رو با یکی از چهره های ممتاز نسل اول انقلاب  بیشتر با اهداف و برنامه های انقلاب اسلامی آشنا شوند .

رییس ستاد انتخاباتی مهدی کروبی دریزد  برنامه حضور هادی غفاری در طبس را به دلیل نقش تاثیر گذار این شهرستان  در انتخابات آتی و درخواست ستاد انتخاباتی مهدی کروبی شهرستان طبس عنوان نموده و افزود :آقای غفاری در طبس در مسجد آیت الله نمایی طبس سخنرانی خواهند داشت که بیشتر در جهت تکریم ایام فاطمیه و حضرت فاطمه (س) خواهد بود .

وی در ادامه افزود :هادی غفاری در محل ستاد انتخاباتی مهدی کروبی شهرستان طبس  نیز جهت تبیین برنامه ها ی شیخ اصلاحات مهدی کروبی  سخنرانی خواهد نمود .

گفتنی است :  عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام مدتی قبل در گفتگوئی بافارس  در مورد کروبی گفته بود: كروبي كيسه‌ بوكس اصلاحات شده است
خبرگزاري فارس: حجت‌الاسلام هادي غفاري گفت: كروبي از مدت‌ها پيش تبديل به كيسه بوكس جبهه اصلاحات شده است، هر كس از هر طرفي كه مي‌آيد مشتي بر پيكر او مي‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمين هادي غفاري عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، اظهار داشت: برخي دوستان در جبهه اصلاحات تندروي‌هايي داشته‌اند، اما كروبي همواره معتدل و معقول حركت كرده است.
وي افزود: كروبي از مدت‌ها پيش تبديل به كيسه‌ بوكس جبهه اصلاحات شده و هر كس از هر طرفي كه مي‌آيد مشتي بر پيكر او مي‌زند اما كروبي هم‌چنان مقاومت مي‌كند.
غفاري با اشاره به اينكه كروبي راه درست را انتخاب كرده، تصريح كرد: كشور را نبايد با جنجال به سمت اصلاحات پيش برد بلكه بايد با آرامش، منطق، استدلال و پيروي از اصول اسلامي و انقلاب و امام (ره) پيش برد، نه اصولي كه امروز به شكل يك باند مطرح شده است.
عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام(ره) در ادامه خاطرنشان كرد: كروبي از جمله كساني بود كه در مجلس ششم و در شرايط خاص آن روز جبهه اصلاحات با كمال قدرت پرچم‌دار اين جبهه بود و تنها كسي كه توانست با قدرت و به شكل مطلوب عليه جناحي كه ما آن را قبلا خط امامي مي‌گفتيم مقاومت كند و از ارزش‌هاي امام و انقلاب حمايت كند.
غفاري تعبيراتي كه عليه كروبي توسط برخي اصلاح‌طلبان تندرو مطرح مي‌شود را جفا در حق وي دانست و تأكيد كرد: برخي از صحبت‌ها عليه كروبي به عنوان كسي كه سال‌ها براي امام و انقلاب زحمت كشيده و كار كرده است و انديشه‌هاي امام (ره) را به خوبي مي‌داند آن هم توسط برخي اصلاح‌طلبان تندرو جفا در حق كروبي است.
وي افزود: هر چند هميشه شرايط مطابق ميل و يا به نحو احسن پيش نمي‌رود و گاهي انسان مورد جفا قرار مي‌گيرد، اما كروبي راه درست را انتخاب كرده است و انسان در اين شرايط بايد از شايعه و صحبت‌هايي كه له و يا عليه او مي‌زنند ناراحت و پشيمان نشود، هراس به دل خود راه ندهد و در عين فراموش نكردن آرمان‌هاي خود به حركت ادامه دهد.
عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام(ره) در خصوص احتمال رسيدن به اجماع در جبهه اصلاحات گفت: تلاش مي‌كنيم كه به اجماع و وحدت دستيابيم، اما اگر به آن نرسيديم به معناي رسيدن به بن‌بست نيست.
غفاري در خصوص برخي شايعات مبني بر احتمال انصراف كروبي اظهار داشت: چنين موضوعي صحت ندارد، در اين خصوص مفصل با كروبي صحبت كرد‌ه‌ام و گفته است كه تا آخر مي‌ايستد و انصراف نخواهد داد.
وي ادامه داد: البته ممكن است انسان در هر لحظه بنا به شرايط تصميم خاص آن زمان را بگيرد و اين موضوع كه مي‌گويند حرف مرد يكي است اصلا صحيح نيست؛ چرا كه انسان در زمان و مكان تصميم مي‌گيرد اما كروبي تا اين لحظه تصميم به ماندن در عرصه كانديداتوري و عدم انصراف دارد.
عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام(ره) با اشاره به اهميت حضور حداكثري مردم در انتخابات تأكيد كرد: اگر مردم را از دست بدهيم به اين معناست كه دقيقا راه و ارزش‌هاي امام(ره) و انقلاب كم‌رنگ شده است.
غفاري عدم‌مشاركت برخي افراد در انتخابات را ناشي از علل مختلف خواند و گفت: اگر مردم پاي صندوق‌هاي رأي نيايند نشانگر اين است كه يا به وضع موجود معترضند كه به آن نافرماني مدني در اصطلاح سياسي مي‌گوييم كه اين مسئله براي انقلاب بسيار خطرناك است.
وي دومين علت اين موضوع را كم ‌آگاهي و يا ناآشنايي نسل جديد با ارزش‌هاي انقلاب عنوان و خاطرنشان كرد: اين موضوع باعث عدم هماهنگي جوانان با ارزش‌هاي انقلاب است هر چند كه برخي از افراد اين كار را به خاطر بي توجهي انجام مي‌دهند كه تعداد اين افراد بسيار اندك است.
عضو شوراي مركزي مجمع نيروهاي خط امام(ره) افزود: وقتي جامعه‌اي به نظام خود پاي‌بند نباشد، مشكلات فراواني مثل قهر ملت از حكومت پيش خواهد آمد كه در نهايت افراد خسته شده و به دنبال كار خود مي‌روند.
وي همچنين در خصوص صحبت‌هاي اخير سروش مبني بر عدم برنامه و تئوري در انقلاب اسلامي گفت: سروش اصلا تئوريستين جبهه اصلاحات نيست او به هيچ‌وجه در جبهه اصلاحات نيست و ما اصلا او را جزو جبهه اصلاحات نمي‌دانيم، مگر ما خودمان مرده‌ايم كه سروش با آن تفكراتش تئوريسين‌ ما باشد.
غفاري با تأكيد بر اصلاح‌طلب نبودن سروش بيان داشت: سروش سال‌ها دور از ايران، خورده و خوابيده و استراحت كرده است. در زماني كه ما در شكنجه‌گاه‌هاي رژيم شاه براي آرمان‌ها و تئوري‌هاي انقلاب شكنجه مي‌شديم و دست و پايمان قطع مي‌شد و مقاومت مي‌كرديم او در لندن مشغول زندگي قشنگ و خوش و خرم خود بوده است؛ كتاب و مفاتيح و دعا و مثنوي مولوي مي‌خوانده و عبادت مي‌فرموده و ما براي آرمان‌ها و تئوري‌هاي انقلاب در ايران زير شلاق و شكنجه مي‌جنگيديم اين برخورد و صحبت سروش برخورد بي‌معرفتانه‌اي است.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا